کونگ فو توآ

پرتال اطلاع رسانی کونگ فو توآ شاهرود و بسطام

کونگ فو توآ

پرتال اطلاع رسانی کونگ فو توآ شاهرود و بسطام

کونگ فو توآ
نویسندگان
چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۰۵ ب.ظ

فلسفه ی خط و شالبندهای کونگ فو توآ

                                       

شالبند سفید – همراه

شال سفید به نشانه آمادگی و ورود به خویشتن خویش است. شالبند سفید برای داوطلبین مقدماتی در کونگ فو توآ می‌باشد و مبتدی بودن شخص و خالی بودن از تجربه و فلسفه پاکی و قابلیت رنگ پذیری ( یعنی ورود به مرحله تغییر و حرکت) دارای هفت خط رادیکال می‌باشدبه این شخص (همراه) میگویند.

شالبند سبز خط سفید – سیر راهدان

این شال به کمر همراهانی بسته میشود که قادر به دریافت خط ۱ تا ۵ یعنی (آناتوآ- آتادو- سوتو- سام سامائه- مایانه) میباشند، که همراه با پوشیدن کت قرمز میباشد. به این شخص (سیر راهدان) میگویند. البته قبل از این شال (بدون سند) شال دیگری وجود دارد به عنوان شال (سفید خط سبز) یعنی )سیر سبز) که به روایتی میگویند همراهانی که قادر به دریافت خط ۱ تا ۴ میباشند، این شال را به کمر میبندند.

لازم به تذکر است که درسال ۱۳۵۷ جای خط سه و چهار با هم تعویض شد، یعنی درحال حاضر خط سه سوتو و خط چهار سام سامائه می باشد. علت این جابجائی پیچیدگی و ازدیاد حرکات سام سامائه ذکر گردید.

شالبند سبز – راهدان

شال سبز به نشانه روئیدن درفضای فیزیکی بدن می باشد. از شال سفید تا شال سبز (حس ‌توما تومای ‌ما) اجرای ۱۷۹۰۹ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل سازی و خاصیت موجی فیزیولوژی انسانی لازم است. دریافت شال سبز در حد مربیگری میباشد و (راهدان) خوانده میشود.

مراحل شالبند سبز

خط ۱ آناتوآ

آناتوآ به معنای شاهین نمای ترازوی جهان از تن وروان و گوهر بودگی انسان و کشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانایان و آگاهی به آزادی انسان است. آناتوآ به معنای من مساوی تو و تو مساوی من و من و تو به معنی ما و ما یعنی عالم کیهان و مجموعه اسرار آشکار و پنهان که راز جهانش می‌خوانیم. آناتوا با ۵۱۵ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی و خاصیت های موجی بر اسرار هندسی و خلاف حرکت بدنی در مسیر عالم ذرات است.

خط ۲ آتادو

آتادو به معنای اسرار خلقت یا هستی و یا نبرد به ترکیب نیستی است. آتادو با ۱۳۵۳ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل سازی و خاصیتهای خلاف موجی به منظور برگردان عالم ذرات و اندیشه حیات است.

خط ۳ سوتو

سوتو به معنای مرز دانائی و خروج از دایره خام عقلی و انهدام ترس از زندگی است. سوتو با ۱۸۷۳ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل سازی و خاصیتهای موجی بر اسرار هندسی در دانشکده انشاء تن وروان می ‌باشد.

خط ۴ سام سامائه

سام سامائه به معنای کاوش است به معنای آدمی چیست؟ انسان چیست؟ تولد آغاز و آغاز تولد او هستی است یا نیستی و یا هستی و نیستی او یکی است. گردیدن انسان به چیست؟ سام سامائه با ۳۹۹۳ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل سازی بر اساس دانشکده انشاء تن و روان تشکیل یافته است.

خط ۵ مایانه

مایانه به معنای تو و من و من و تو و تو و طبیعت مربوط به من و توست. تشکیل یافته از ۱۲۲۵ حرکات جابه‌جایی با پیچشهای دورانی و استفاده از دستگاههایی به نام روما در تمرین مبارزات میباشد.

خط ۶ کوآنا – وست مایانه

کوآنا به معنای تضاد، به معنای صفوف نامناسب، ناهنجاریهای روانی وعدم آشنائی به عالم کیهان و ترسان از ورود به جهان تفکرآمیز و فلسفه گرایی و از حرکات و اسرار فیزیکی انسانی عدم توجه به علوم بنیانی و ناآگاهی به اساس روانی و ترسان براسرار مجهول انسانی و مجهود کردن انسان به درک آشکار عالم پنهانی که این نیرو متکی بر هفت مایگاه توآ سروده دانایی است.

قسمت دوم خط ۶ وست مایانه

وست مایانه به معنای انهدام اختلالات بی معنی و نابود کردن ناهنجاریهای مبارزه انسان درمرز آشکار و پنهان به درک اندیشه ‌هاست. خط ۶ مجموعاً تشکیل یافته از ۵۶۴۹ تکنیک وترکیب و عکس‌العمل سازی در دانشکده انشاء تن و روان میباشد.

خط ۷ وایما باتو

وای ‌ما باتو به معنی پنجه مرگ است. این معنی در کونگ فو توآ ازهفت مایگاه نیایش به سازندگان اندیشه‌ها و دادرسی انسانها به شناخت و بررسیهای زیربناها و ایجاد انسان به بینشها و دانشها با اجرای ۳۳۰۱ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل سازی است.

بعد از این مراحل کت شخص کونگ فو کا به رنگ قرمز تغییر یافته و در سمت چپ سینه آرم سیمرغ دوخته شده و آرم ماتو بر روی آستین بازوی سمت چپ دوخته میشود.

شالبند قهوه ای – راهبان

به نشانه سوختن در وراء نیروهای فیزیکی و رویاروئی درمیدانهای مبارزه می باشدشال قهوه ای (راهبان): (حس نورما به ‌تو) با ۵۲۰۹۱ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل سازی و خاصیت موجی با استدلال علمی در حرکات تکنیکی درجه لیسانس می‌باشد.

این تکنیک ها به طریق دورانی با نرمشهای عمومی و نرمشهای یوگا و انواع مبارزات تن به تن، دفاع شخصی، عبور از ضربات مبارزه ای که این خود نیز بر پایه اصول علمی و فنی فزیولوژی بدن انسانی استوار است که شاگرد پس از طی این مراحل شالبند قهوه ای را دریافت میدارد.

شالبند مشکی – جهانبان

به نشانه عبور از مرز تاریکیها و رسیدن به نور و شناخت دقیق کونگ فو و ابداع تکنیک می باشد.

شال مشکی (جهانبان): (تاکیون توبرما) به معنی عبور از مرز تاریکیها و نادانیهاست و ورود به دنیای اسرارآمیز نیروهای فیزیکی و فیزیولوژی بدن انسان با اجرای ۳۰۰۰ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل سازی متکی بر استدلال علوم، ریاضیات، فیزیک و شیمی به درجه فوق لیسانس می‌باشد.

شالبند قرمز

به نشانه شناخت اسرار تن وروان و علوم هندسی و ریاضیات و فیزیک و روانشناسی جهان پزشکی و طب سوزنی و (ذن ) می باشد. شالبند قرمز (حس توما به گیتک) گذشتن از خود و در خود فنا شدن و به پائین‌ترین مرحله انسانی رسیدن و همچون خون برای ادا به جهات جامعه بارور شدن است.

شالبند قرمزخط سفید – راهبر

در حقیقت نشانه پیر معبد و شال بازنشستگی است.

راهبر: (یارومه) سلسله این مایگاه در تغییرات روح و روان و منطق حالات و حرکات مهر بقاء تا کی بودن وچگونه بودن (هستی هستا) و بیان توان در طریقت دانا و به عالم معنا (در زمان بی زمان) نوشتنی و گفتنی فارق از دانشکده انشاء تن و روان (توآ) بازنشستگی را راهبری (پروفسورا) می گویند

                                                                                                                                   منبع:okima.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی